Vzdělávací pobyt ve Worthingu

V sobotu 24. října se žáci osmých tříd vydali za poznáním do městečka Worthing v Anglii, kde je čekala nejen výuka s rodilými mluvčími, ale i řada exkurzí a výletů. Doprava, ubytování se stravou v anglických rodinách i zmíněná výuka byly hrazeny Evropskou unií, což jistě uvítali především rodiče. Vyučování pod vedením anglických lektorů zaměřené na procvičování slovní zásoby a zdokonalení výslovnosti probíhalo ve třech skupinách po 17 žácích. Ze tříd se často ozýval smích, neboť řada aktivit byla spojena s jazykovými hrami. Na závěr byli všichni žáci pochváleni za aktivní přístup a obdrželi od vyučujících osvědčení. A jak se dětem líbila anglická města a památky? Zde jsou postřehy některých z nich...

Nikol Králová a Lucie Rumlerová: Dne 25. října jsme dorazili do Londýna. Vystoupili jsme u London Eye a pokračovali k parlamentu a Westminster Abbey. Dále jsme navštívili Buckingham palace s krásnou zahradou a velice přítulnými veverkami. Po cestě jsme viděli Big Ben a také Tower Bridge, ale na ten jsme šli až 29.října.Dále jsme byli v London Dungeon. Hned po příchodu jsme se smrskli k sobě a dospěli názoru, že strach nás dává dohromady a usoudili jsme, že bychom se měli pocvičit v angličtině, protože jsme jim totálně nerozuměli. Po prohlídce London Dungeon jsme zašli na proslulé a všem známé London Eye, ze kterého se nám naskytl pohled na Londýn v celé jeho kráse. Kolo se točilo asi 20 minut. Jako bonus jsme zhlédli 4D kino, které bylo sice kratší, než jsme mysleli, ale užili jsme si ho. Také jsme navštívili čínskou čtvrť, kde byla spousta čínských obchodů a restaurací. Dále následovalo Trafalgar Square, kde bylo plno hezkých, ale drahých obchodů. Jako další náměstí bylo naplánováno Liecester Square, v jehož středu stojí socha Williama Shakespeara. Poté jsme viděli Picadilly... :) Ve čtvrtek 29.října jsme navštívili Greenwich. Ten je známý nultým poledníkem, který dělí naši zeměkouli na západní a východní. Po prohlídce Greenwich jsme šli na Londýnské metro. To nás zavezlo poblíž známého křižníku Belfast. Nafotili jsme si ho a vydali jsme se na Tower Bridge.

Denisa Veselá a Simona Dospíšilová: První den v Anglii jsme strávili prohlídkou Londýna. Naše cesta začala u Londýnského oka a potom dále k Buckinghamskému paláci. Tam nám paní průvodkyně řekla něco o střídání stráží. Dále jsme mířili k Trafalgar square, kde jsme dostali rozchod. Podívali jsme se po suvenýrech a někteří i po jídle. Po nějaké době jsme se vrátili všichni na místo srazu. A jelikož si nepamatujeme, co bylo potom, tak přeskočíme na London Eye. Londýnské oko je vysoké 135m, je od roku 1999 největším vyhlídkovým kolem v Evropě. Leží na jižním nábřeží řeky Temže. Fronta na London Eye byla velice dlouhá. Jedno objetí kola trvalo 30min.Poté jsme šli na 4D kino, které trvalo 10min. Tak nás postříkali pěnou a dále jsme pokračovali do London Dungeon. Tak jsme čekali skoro půl hodiny, než nás pustili dovnitř. Když jsme konečně vešli, nebylo to nic moc, ale potom už to začalo být docela strašidelné. Trvalo to tak kolem 1h. Když vše skončilo už nás čekala pouze cesta do Worthingu.

Kateřina Vašinová a Veronika Honková: V neděli brzy z rána jsme přijeli na předměstí Londýna. Vystoupili jsme u London Eye, od kterého se nám naskytl pohled na Westminster, jehož součástí je Big Ben a budovy parlamentu. Nachází se podél Temže, s většinou budov pocházejících z 19. století.
Poté co jsme krátkou procházkou došli až k Westminsteru, sešli jsme ulicí Whitehall, kde sídlí předseda vlády, David Cameron, do jednoho z královských parků sv. Jamese. Viděli jsme zde spoustu hopkajících veverek a krásné jezero s kačenami a labutěmi.Odtud jsme se vydali k Buckinghamskému paláci, kde jsme měli možnost vidět hradní stráž. Od Buckinghamskému paláce jsme šli k Trafalgarskému náměstí, které připomíná bitvu u Trafalgaru roku 1805 a jeho středem je Nelsonův sloup.Po Trafalgaru jsme se vydali směr Liecester Square, uprostřed nějž stojí socha Williama Shakespeara, kde jsme později dostali rozchod k nákupu suvenýrů. Po rozchodu jsme šli na London Eye, které je vysoké 135 metrů a jinak se mu také říká Millennium Wheel neboli kolo tisíciletí. Bylo z něj vidět na celé centrum Londýna. Když jsme dokončili vyhlídku, vydali jsme se do London Dungeon - Londýnská hladomorna. Zde nám londýnští herci ukázali, jaké to bylo v Londýně v období Jindřicha VIII., za doby moru a poté i Jacka Rozparovače. Bylo o velice strašidelné, a i když jsme všemu úplně nerozuměli, máme z toho zážitek na celý život. Poté, co jsme vyšli z London Dungeonu, šli jsme zpět na autobus, který nás zavezl do Worthingu, kde jsme se poprvé setkali s rodinami, které nás měli po celý týden hostit.V Londýně se nám velice líbilo, za sebe můžu říct, že nejvíce asi London Eye, London Dungeon a Westminster.

Patrik Pavlák: Ráno v pondělí jsme měli školu a po škole jsme jeli do Brightonu, kde jsme viděli zmenšeninu London Eye. Prošli jsme se po Brighton Pier (molu). Na molu byli nejlepší racci, se kterými byla největší legrace. Pak jsme šli do akvária Sea Life, kde jsme viděli různé zajímavé ryby.

Jitka Švandová a Klára Hamříková: 27. října v úterý jsme navštívili městečko Arundel. Zde se nacházel i hrad, na který jsme měli namířeno. Bohužel jsme se dozvěděli, že otevírá až od 10 hodin a tak jsme si zašli na procházku ke krásnému jezeru. Zdobila ho nádherná krajina s lesy a ptactvem. Když jsme si ho celé obešli, zašli jsme se porozhlédnout do městečka. Nejprve jsme zamířili ke kapličce, kde momentálně probíhala mše, tudíž jsme nemohli dovnitř. Poté jsme konečně namířili k hradu. Při vstupu nás nejprve pustili na prohlídku hradních zahrad. Byly opravdu nádherné a pořídili jsme si spoustu fotek. Až jsme si prošli zahrady, nabrali jsme směr dovnitř hradu. Velice se nám líbil a z hradeb, které měl, jsme mohli vidět široké okolí a pořídit si mnoho krásných fotek. Díky celé prohlídce jsme se o hradu dozvěděli mnoho informací, jako například to, že hrad má nyní obyvatele, kterými jsou vévodi z Norfolku a byl založen roku 1068. Po ukončení prohlídky jsme zajeli do školy ve Worthingu. Den jsme skončili odjezdem do našich hostitelských rodin, kde nás již čekala večeře, teplá sprcha a měkká postel.

Jirka Štěpánek, Marek Pokorný a Adam Urbánek: Na Arundelu nás zaujal anglický gotický styl a budovy celé ze dřeva a také velmi krásné fontány. Líbilo se nám také umístění hradu. Arundel se v 18. století renovoval na zámek. Po Windstoru je to 2. největší zámek v Anglii. Ve městě je mnoho typických viktoriánských domů. Je to jedno z nejméně zničených starých měst západního Sussexu. Je také domovem jedné z nejstarších skautských skupin na světě. V Arundelu se nachází stejnojmenná katedrála Arundel Cathedral, která je sídlem biskupa z Brightonu.

Kryštof Nechvátal: Ve středu jsme se v Anglii vydali na výlet do známého města Portsmouth. První zastávkou v Portsmouthu bylo krásné travnaté pobřeží s kamenitou pláží, odkud byl nádherný výhled na moře. Na tomto místě jsme se mohli rozejít a celou oblast si projít. Pak jsme nastoupili zpátky do autobusu a odjeli jsme za první památkou. Byla to loď Victory, kterou jsme si celou prohlédli zvenku i zevnitř. Nepříjemné bylo, že průchody mezi palubami byly tak nízké, že i my jsme se museli hodně zohýbat, abychom se nepraštili do hlavy. Další zastávkou bylo muzeum kapitána Nelsona, kde byly různé interaktivní hry a dokumentární minifilmy o anglickém námořnictvu a letectvu. Některé exponáty jsme si mohli i vyzkoušet. Potom přišla nejlepší část výletu - okružní jízda lodí kolem pobřeží Portsmouthu. Z lodi byl krásný výhled na město i na zvlněné a hlučné moře. Po půlhodinové plavbě jsme dorazili zpátky do přístavu. Poté jsme vyrazili směrem k ocelové věži Spinnaker Tower, která je vysoká 168 metrů a slouží jako rozhledna. V prvním patře rozhledny byl kousek prosklené podlahy, kam se někteří báli stoupnout. Nejhorší věc na tom byla, že jsme se museli vyzouvat, abychom mohli na sklo šlápnout. Jako většině nám nestačilo jenom první patro a proto jsem se šli podívat až do nejvyššího třetího patra. Výtah jezdil jen do druhého patra, takže do třetího jsme museli po schodech. Třetí patro nás trochu zklamalo. Byl tam skoro stejný výhled jako z prvního. Když jsme sjeli dolů, dostali jsme zase rozchod, který všichni využili k návštěvě fastfoodu. Ovšem já se svou bezlepkovou dietou jsem na tom byl špatně a skoro hladově. Vrátili jsme se zpátky do města, které jsme si ještě chvilku prošli, a pak už byl jen nástup do autobusu a cesta do našich dočasných rodin.

Klára Jeřábková a Klára Babušíková: V neděli 25.9 jsme po 24 hodinové cestě přes Němacko, Holandsko, Belgii a Francii dorazili do Velké Británie. Naše první zastávka byla v Londýně. Vystoupili jsme u London Eye a šli přes most k Big Benu. Dále jsme pokračovali k Westminster Abbey a Buckinghamskému paláci. Co by to bylo ovšem za návštěvu Londýna bez nakupování? Proto jsme se vydali přes Trafalgarské náměstí k Picadelám. Tam jsme dostali hodinový rozchod. Po nákupech jsem zamířili konečně na London Eye, na které jsme čekali snad půlhodinovou frontu, čekání ovšem stálo za to. Měli jsme orovské štěstí, protože mraky odtáhly pryč, takže bylo vidět na kilometry daleko. Po absolvování jednoho kelčka a vyfocením všech krásných fotek, jsme se snesli s kabinkou zpět na zem a popšli pár metrů k London Dungeonu. A nikdo z vás si nedokáže představit, jaké trauma dokáže způsobit tma, ponurá hudba a lekačky. Po tomto zážitku se pravděpodobně všichni shodneme na názoru, že strach svým způsobem sližuje... O tomto názoru můžou svědčit bolavé ruce od mačkání lidí z okolí, chvilkama zalehlé uši a vykřičené hlasivky... Po strašidelné procházce jsme se rozjeli vstříc hostitelským rodinám. Na parkovišti na nás už v očekávání čekala velice milá paní. Nasedly jsme do auta a hele! Psí pelíšek! Pět minut cesty domů uteklo jako nic. Po příjezdu nás čekalo milé, chlupaté přivítání.Hactor, nebo Hackey se nám stal okamžitě věrným přítelem. Často nás bavil svým nepřetržitým pískáním pískací hračkou, a obě jsme si oblíbily jeho oblíbenou hru:,,Zkus mi hračku vzít, já tě nenechám!". Na večeři jsme dostaly něco ve stylu těsta se zapečeným sýrem a kečupem, s hranolkami a zeleninou. Moc nám to chutnalo. Po večeři jsme se šly umýt, napsaly ostatním kamarádům, podělily se o první dojmy a z hlavou plnou myšlenek zalezly do pelíšků...Tímto chceme poděkovat za krásné zážitky a vzpomínky všem paním učitelkám, které nás připravily na Anglii co se týče vědomostí, pánům řidičům, kteří nás dovezli v pořádku domů, i paní průvodkni za naučnou část zájezdu.

tisk Tisk stáhnout jako pdf Stáhnout v PDF
Autor: Simona Černochová (10.11.2015)